Flip a card
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Metodyka
- Kategoria: Gry i zabawy
Nazwa gry: Flip a card
Autor: Elżbieta i Tomasz Wareccy
Cel gry: słownictwo, budowa zdań
Materiały potrzebne uczniowi: talia kart do gry
Materiały potrzebne Nauczycielowi: -
Dla każdej karty od Asa do Króla zostają przyporządkowane dwie litery alfabetu w nastepujący sposób:
As 2 3 4 5 6 7 8 9 10 J Q K
A B C D E F G H I J K L M
N O P Q R S T U V W X Y Z
a) dla początkujących: uczeń wyciąga kartę z talii i musi powiedzieć jak najdłuższe słowo na daną literę. Za każdą literę dostaje jeden punkt. Na przykład, jeśli ktoś wyciągnął 4, to jego wyraz musi zaczynać się na literę d lub q np. day lub quite.
Utrudnieniem może być wskazanie kategorii, do której musi dane słowo należeć, np. animals, occupations, itd.
b) Dla bardziej zaawansowanych: Nauczyciel wyciąga 5-7 kart z talii i prosi uczniów o podanie 5-7 słów na daną literę. Na przykład uczeń wyciągnął Asa, 5, 8, 10 i Króla. Jego zdanie musi mieć wyrazy zaczynające się zatem na a lub n, e lub r, h lub u, j lub w i m lub z. Dla przykładu:
Adam eats honey with marmalade.
Uczniowie mogą pracować indywidualnie lub w grupach i mają na to zadanie 1 minutę. Następnie nauczyciel znów wyciąga kolejne siedem kart, potem następne aż do końca talii.
Utrudnieniem może być układanie zdań z wyrazów zaczynających się na literę z wyciągniętych kart.
c) Dla zaawansowanych: uczniowie siedzą w małych 4 – 6 osobowych grupach. Uczniowie rozdają między siebie karty. Nastepnie próbują jak najszybciej ułożyć zdanie złożone z wyrazów rozpoczynających się na literę z wyciągniętych kart.